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Automotive

The Good, The Bad & The Ugly of Software-Defined Vehicles: Success & Lessons Learned

이 문서는 제너럴 모터스의 전 기술 트렌드 전문가였던 "파르타 고스와미(Partha Goswami)"와의 인터뷰로, 소프트웨어 정의 차량(SDV)의 도입과 관련하여 자동차 산업이 직면한 변화와 도전에 대해 논의하고 있습니다. 주요 내용은 다음과 같다:

제너럴 모터스의 SDV 여정

  • 울티엄 SDV 플랫폼: GM은 2020년에 울티엄 SDV 플랫폼을 출시하여 전통적인 차량에서 SDV로 전환하기 시작했습니다. 이 전략적 변화는 종단 간 디지털 경험을 제공하고 테슬라 및 리비안과 같은 새로운 EV 전용 OEM과 경쟁하기 위한 것입니다.

SDV 개발의 도전 과제

  • 전통적인 OEM 구조: 전통적인 OEM은 시스템 간 협력이 적고, 선형적인 제품 개발 프로세스를 가진 독립적인 하위 시스템 개발 구조로 인해 도전에 직면합니다. 소프트웨어 중심 조직으로 전환하려면 크로스 펑셔널 팀과 지속적인 통합/배포(CI/CD) 관행이 필요합니다.
  • 리더십과 인재: SDV 개발의 새로운 리더십은 소프트웨어와 하드웨어 전문 지식을 결합하고, 전통적인 차량의 신뢰성과 안전 기준을 유지해야 합니다.

개발 도전 과제 극복

  • 하드웨어와 소프트웨어의 분리: SDV로 전환하려면 하드웨어와 소프트웨어를 분리하는 것이 필요합니다. 전통적인 OEM은 기존 아키텍처를 점진적으로 수정해야 하며, 새로운 제조업체는 처음부터 개발할 수 있습니다.
  • 산업 내 예시: 폭스바겐, 현대, 토요타 등 OEM은 SDV 개발에 집중하기 위해 자회사를 설립하거나 스타트업을 인수했습니다.

성능 및 컴퓨팅 파워

  • 상호 운용 가능한 소프트웨어와 도구: 최적의 성능을 달성하려면 상호 운용 가능한 소프트웨어와 도구가 필요하며, 신뢰할 수 있는 모듈에 대한 제3자 인증도 중요합니다. 하드웨어 설계에서는 모듈성과 확장성이 중요합니다.

SDV에서 수익 창출

  • 비용 절감 및 새로운 서비스: SDV는 확장 시 비용 절감 효과를 제공하며, 차량 생성 데이터를 활용한 새로운 서비스 창출 기회가 있습니다. 그러나 데이터 수익화 전략이 아직 미흡합니다.

EV의 장기적 실현 가능성과 SDV에 미치는 영향

  • 전기차(EV): EV는 단기적인 도전 과제에도 불구하고 오염 없는 장기 이동 수단으로 실현 가능성이 높습니다.
  • SDV와 EV: SDV는 반드시 EV일 필요는 없지만, EV의 모듈식 특성은 SDV 아키텍처에 자연스럽게 적합하여 SDV 채택을 가속화합니다.

시장에서 앞서 나가기

  • 공급망 및 파트너십 적응: OEM은 표준화된 리소스를 비차별화 소프트웨어에 의존하면서, 내부 리소스를 차별화된 소프트웨어와 기능 개발에 사용하는 수직 및 수평 통합의 균형을 맞춰야 합니다. 협력과 새로운 공급망 관계가 필수적입니다.

다가오는 발표

  • 파르타는 소프트웨어 정의 차량 미국 2024 컨퍼런스에서 SDV를 실제로 개발하는 회사들이 겪은 성공과 교훈, 실질적인 도전 과제와 현실적인 계획에 대해 논의할 예정입니다.
이러한 통찰은 전통적인 자동차 회사들이 소프트웨어 정의 차량 시장에서 성공하기 위해 필요한 중요한 변화와 전략적 적응을 반영합니다.
 

The document is an interview with Partha Goswami, a former Professional Fellow of Technology Trends at General Motors, discussing the transformation and challenges faced by the automotive industry with the advent of Software-Defined Vehicles (SDVs). Here are the key points:

General Motors’ SDV Journey

  • Ultium SDV Platform: GM launched its Ultium SDV platform in 2020 to transition from traditional vehicles to SDVs. This strategic shift aims to provide an end-to-end digital experience and compete with new EV-only OEMs like Tesla and Rivian.

Challenges in Developing SDVs

  • Traditional OEM Structure: Traditional OEMs face challenges due to siloed sub-system development and a linear product development process. Transitioning to a software-centric organization requires cross-functional teams and continuous integration/deployment (CI/CD) practices.
  • Leadership and Talent: New leadership in SDV development must blend software and hardware expertise while maintaining the reliability and safety standards of traditional vehicles.

Overcoming Development Challenges

  • Decoupling Hardware from Software: Transitioning to SDVs involves decoupling hardware from software. Traditional OEMs need to modify existing architectures gradually, as opposed to new automakers who can start from scratch.
  • Examples from Industry: OEMs like Volkswagen, Hyundai, and Toyota have created subsidiaries or acquired startups to focus on SDV development.

Performance and Computing Power

  • Interoperable Software and Tools: Achieving optimal performance requires interoperable software and tools, along with third-party certification for reliable modules. Modularity and scalability in hardware design are also critical.

Generating Revenue from SDVs

  • Cost Savings and New Services: SDVs offer cost advantages once scaled up. There are opportunities to create new services from vehicle-generated data, although the industry lacks cohesive data monetization strategies.

Long-Term Viability of EVs and Impact on SDVs

  • Electric Vehicles (EVs): EVs are seen as viable long-term solutions for pollution-free mobility despite current challenges.
  • SDVs and EVs: While SDVs do not need to be EVs, the modular nature of EVs makes them a natural fit for SDV architecture, which accelerates SDV adoption.

Staying Ahead in the Market

  • Adapting Supply Chains and Partnerships: OEMs need to balance vertical and horizontal integration, relying on standardized resources for non-differentiated software while using internal resources for differentiated software and functions. Collaboration and new supply chain relationships are essential to avoid falling behind.

Upcoming Presentation

  • Partha will discuss the successes and lessons learned from companies building SDVs, addressing real-world challenges and realistic plans for SDV development at the Software-Defined Vehicles USA 2024 conference.
These insights reflect the significant changes and strategic adaptations required for traditional automotive companies to thrive in the evolving market of Software-Defined Vehicles.
 

[Source]
https://www.automotive-iq.com/events-sdv-software-defined-vehicles-usa/landing/sdvs-successes-lessons-learned-from-former-professional-fellow-of-technology-trends-at-general-motors?utm_campaign=AUIQ%20-%2047993.002%20-%20content%201%20diff%20format%20resend%20to%20opens%20050624&utm_medium=email&utm_source=internalemail&MAC=%7C1-2M90XZO&elqContactId=307746&disc=&elqCampId=168304&utm_content=47993.002%20-%20SDV%20Content%201%20Resend%20-%20050624%20-%20opens%20only